Mana ierosinājuma tiesiskā puse varētu izskatīties aptuveni šādi. Valdība samazinā kādu no nodokļiem, kurš nesenā pagātnē tika palielināts, bet līdzsvara saglabāšanai, ievieš ceļu lietošanas nodevu, kura attiektos uz ārvalstīs reģistrētajiem transporta līdzekļiem ar pilnu massu virs 7,5 tonnām. Tādā veidā, Latvijas budžets tiktu papildināts ar citu valstu uzņēmēju samaksātām nodevām, kuri lieto valsts ceļus tranzītam vai uzņēmējdarbības veikšanai. Vienlaicīgi, būtu nepieciešams papildināt Administratīvo pārkāpumu kodeksu ar pantu, kurš paredzētu atbildību par valsts autoceļu lietošanu bez atļaujas iegādes (nodevas nomaksas). Ļoti līdzīga valsts nodevu sistēma darbojas mūsu kaimiņvalstī Lietuvā. Smagā transporta vadītāji, uz robežas iegādājas vienas dienas, vai arī ilgākam laikam paredzēto, ceļu lietošanas atļauju. Pēc tās iegādes (nodevas nomaksas), smagais transports var turpināt kustību pa Lietuvas ceļiem. Iekasētie līdzekļi papildinātu valsts budžetu, vienlaicīgi neradot papildus slogu Latvijas iedzīvotājiem. |